Savoir vivre na siłowni

Być może są na tym blogu ludzie którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z siłownią "od jutra"albo od nowego roku. Zanim zacząłem regularnie chodzić na sam miałem różnego rodzaju obawy z tym związane więc postanowiłem w kilku punktach przekonać Was do tego oraz napisać kilka zasad które pomagają w przebywaniu na siłowni.

Nie ma się czego bać
Po pierwsze nie ma co się bać siłowni. Na siłownie nie chodzą tylko ludzie wysportowani. Każdy kiedyś zaczynał. Każdy przychodzi i robi swoje i nie ogląda się na innych. Chyba, że jesteś dziewczyna to niestety każdy zdrowy facet ma taki odruch, że się spojrzy na piękną kobiętę, a kobiet w leginsach to już na pewno :)

Teraz trochę o tym co potrzebujesz żeby zacząć. Na pewno masz wszystko w szafie. Nie zaczynaj od kupowania masy nowych ciuchów na początku, bo może stracisz zapał zaraz jak zaczniesz.Każdy ma w szafie jakąś koszulkę bardziej lub mniej sportową czy sportowe buty.

Co potrzebujesz skompletować żeby stać się atletą?

1) Ubrania na przebranie - koszulka, spodenki czy to krótkie czy długie do tego koszulka i jesteś gotów do zostania atletą,

2) Buty - ja przeznaczyłem moje buty w których kiedyś biegałem. Moją być stare adidasy. Najważniejsze żeby były czyste. Nic tak nie wkurza jak błoto zostawione na maszynie na której ćwiczysz.

3) Ręcznik - zabierz ze sobą ręcznik. Kładź go na maszynach na których ćwiczysz. Poprawi to komfort Twój jak i osób korzystających z maszyn po Tobie. A jak wiadomo podczas ćwiczeń się pocisz i nie fajne wygląda zostawienie potu na maszynie.

3) Woda - zwykła woda mineralna najlepiej nie gazowana.  Pij wodę w przerwach między seriami ćwiczeń. Nawodnienie to bardzo ważna sprawa podczas wysiłku fizycznego.

4) Odkażanie urządzeń - W mojej siłowni są specjalne pojemniki z płynem służącym do czyszczenia urządzeń oraz ręczniki papierowe. Zwłaszcza po cardio warto odkazić po sobie maszynę płynem i przetrzeć ręcznikiem papierowym.

5) Nie bądź burakiem - Jak nie ćwiczysz na danej maszynie nie zajmuj jej innym ćwiczącym zostawiając ręcznik czy butelkę z wodą. Nie jesteś sam. Inni też chcą skorzystać.

6) Pytaj trenerów - na każdej siłownie są trenerzy do dyspozycji. Jak nie wiesz jak prawidłowo wykonać dane ćwiczenie lub zwyczajnie jak ćwiczyć na danej maszynie zapytaj trenera. Oni od tego są żeby Ci pomóc i wytłumaczyć

Oto kilka zebranych przeze mnie zasad. Do boju!




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skąd brać motywację do trenowania?

Nie chce mi się!

Wakacje, cardio, #abs #fat